Ismerd meg önmagad! - Moooooooow!

Ebben az írás sorozatban a társasjátékok személyiségfejlesztő hatásaival és önismereti tényezőivel foglalkozunk kicsit bővebben.

Sorozatunk hatodik részében a Mow (ejtsd:Mú) nevű kártyajátékkal foglalkozunk kicsit bővebben, amit egyébként megtalálhattok a Sas és Kos Társasjátékos bolt polcain vagy akár a webshopjukban a saseskos.hu oldalon.
A Mow kártyajáték, ha szigorúan vesszük, egy egyszerű kis partijáték. Ám sokkal több lakozik benne, mint ahogy azt elsőre gondolnánk. A lapokat strategikusan kell kijátszani, hiszen a cél, hogy minél több légytől megszabaduljunk. De ez nem is olyan egyszerű, mint az elsőre tűnik.
Ki akarsz babrálni a másik játékossal, és direkt egy nagy különbségű számlapot betenni a sorozat egyik végére? Arra játszol, hogy minél több legyet pakoljál le? Esetleg elviszed a csordát, amíg nem olyan szagosak? Te melyik fajta játékos vagy?
Ebben a játékban vannak játékosok, akik úgy játszanak, hogy minél kevesebb lapból álló csordák jöjjenek ki, lehetőleg minél több legyet tartalmazva, és azt az egyik ellenfelük vigye el. Míg mások arra törekednek, hogy minél több lapot le tudjanak rakni a kezükből, így a számokat úgy rakják le, hogy lehetőleg minél kevesebb üres hely maradjon két tehén között. Viszont messze a legidegesítőbb dolog a játékban az az ember, aki mindegy, hogy milyen lapot rak le előtte az ellenfele, tud még rakni a kezéből.
Ami még jobban bonyolítja a helyzetet, azok a speciális ikonok. Egy egyszerű lóhere egy lapon (ami annyit tud, hogy megfordítja a körsorrendet) is könnyen a vesztünket okozhatja. Tegyük fel, az asztalon már ott van egy elég nagy tehéncsorda, és mi megfordítjuk a kör sorrendjét. Aztán a játékostársaink mind tudnak olyan lapot tenni, ami még beleillik a csordába. Holott már csak két szabad hely van, és még négyen vannak előtted! Előkerülnek a másik hátára álló tehenek, a furakodósak, vagy egy vasvillás példány, amivel rád böknek.
Fanyar képpel elviszed a csordát. Valaki felemeli a lapot a doboz belsejében és megszólal a hang: Mooooow. Aztán, mint egy utolsót forgatva a tőrön, az eredeti körirányban ülő közli, hogy ő bizony nem tudott volna rakni – és az egészet vitte volna.
Mit csinálhatunk az ilyen helyzetek elkerüléséért? Hogyan viselkedünk egy ilyen helyzetben? Bevállaljuk a kisebb rosszat, és elviszünk pár tehenet, amíg kevés a légy? Kockáztatunk, és tovább pakoljuk a sort? Sok legyes teheneket rakunk le, amíg még van elég hely a sorban? Vagy inkább illatosakat, hogy ha újra ránk kerül a sor és mi nem tudunk rakni, akkor ne legyen olyan rossz a helyzetünk?
Csupa olyan kérdés, amiért a személyiségünk a felelős. Hiszen ez a játék mégis csak egy könnyed kis kártyajáték. Döntéseinket talán nem úgy hozzuk meg, mint egy több órán át tartó, táblás stratégiai játéknál. Vagy ha mégis, akkor ilyen a személyiségünk?
Te mennyire könnyedén hozol döntést egy ilyen helyzetben? Mit mérlegelsz, amikor leteszel egy lapot a sorozatba? Mikor fordítod meg a kört, hogy kibabrálhass a többiekkel? Kit böksz meg a vasvillával? Melyik teheneket pakolod le először a kezedből?
Gondolkozz el ezen, mielőtt egy újabb Mow játszmát kezdenél, hátha segít a játékban. De ne feledd a legfontosabb, hogy jól szórakozz a társasjátékkal, hiszen ezért vannak.
Sorozatunk következő részében az Evolúció nevű társasjátékkal foglalkozunk kicsit bővebben. Viszont addig se feledjétek: A társasjáték kikapcsol, fejleszt, összehoz.