Ismerd meg önmagad! - Misztikus esetek

Ebben az írás sorozatban a társasjátékok személyiségfejlesztő hatásaival és önismereti tényezőivel foglalkozunk kicsit bővebben.

Sorozatunk nyolcadik részében a Mysterium nevű társasjátékkal foglalkozunk, amely (eredeti nevén Tajemnicze Domostwo) még 2013-ban jelent meg, majd 2015-ben újra kiadták angol címmel és megújult külsővel.

Ebben a társasjátékban az egyik játékos egy szellemet alakít, aki egy házban kísért. A többiek pedig az oda érkező spirituális képességekkel rendelkező nyomozók.

A két félnek együtt kell működnie, hogy megoldják a rejtélyt. Ám ez nem is olyan könnyű, hiszen a szellem csak az álmaikon keresztül kommunikálhat a nyomozókkal, akiknek elméjébe furcsa álomképeket generál.

A szellem nem szólalhat meg, sőt jobb ha rá sem néz a többi játékosra, nehogy elárulja magát egy pillantással és így megfossza a többieket a játékélménytől.

A spirituális kutatók pedig próbálják megfejteni az eléjük rakott képek jelentését. És ez az a pont, ahol a játék önismereti része lényegessé válik.

Te mire következtetsz abból a kusza, különös képből, amit a szellem eléd rak? Melyik részletet találod fontosnak a képen? Mit találsz arra utalónak, hogy melyik gyanúsított kártyát kellene elvenned?

A kapott képek ugyanis furcsa és néha bizzar dolgokat tartalmaznak. Ezek jelentését pedig csak úgy  tudja megfejteni egy játékos, ha magában keresi a választ. Asszociációs képességét kell latba vetni, hogy megoldja a rejtélyt. Sőt, a többieket is figyelnie kell, és megítélni, hogy ők helyesen ítélték-e meg, melyik kép tartozik hozzájuk.

A játékban az úgy nevezett bizonyosság jelzők hivatottak szimbolizálni ezeket. Bizony érdemes jól elhelyezni őket a lapokra, mert a játék második felében nagy segítséget nyújthatnak a helyes tippenként itt megszerzett pontok.

Ráadásul az idő is ketyeg egy homokóra képében. Így egy bizonyos fokú feszültséget is biztosít a játék ezen részéhez. Tehát jó gondolatmenettel és a helyesnek ítélt lapok kiosztásával a szellem részéről lehet sikeresen venni a játék ezen részét.

Maguk a lapok egyébként nagyon hasonlítanak a Dixit nevű játékban megismert képekre. Így aki játszott már azzal a játékkal, kicsit otthonosabban mozoghat ezen a téren. Ám itt nem kap senki szóbeli segítséget azok megfejtéséhez. Csakis a saját gondolatmenetére, ismereteire támaszkodhat és többek között ez teszi ennyire érdekessé a Mysterium nevű játékot.

A játék második felében pedig a három lehetséges elkövető/helyszín/fegyver kombináció közül a játékosoknak közösen kell eldönteniük, hogy melyik is a helyes kombináció. Itt szintén a már megszokott álomkártyákat hívhatják segítségül. De hogy mennyit látnak ebből, az azon múlik, hogy mennyire jól ítélték meg a saját és társaik igazát az első fázisban megtippelt dolgoknál.

Ennél a pontnál már a csapatmunka kap szerepet, és a meggyőzőkészség. Tehát egy újabb érdekes pontja lehet a játéknak, hogy előjön-e valakiből az úgynevezett alfa személyiség, ami annyira jellemző a kooperációs társasjátékok világában.

Te engednéd befolyásolni magad a játék ezen részén? Vagy kitartasz az igazad mellett? Hagyod, hogy a többiek fejtegessék a képek jelentését és a háttérbe vonulsz vagy megpróbálsz rávilágítani pár számodra meggyőző pontra?

A sorozat következő részében a Forbidden Desert nevű társasjátékkal foglalkozunk kicsit bővebben. Viszont addig se feledjétek: a társasjáték kikapcsol, fejleszt, összehoz!