Arcadia hősei

Az Arcadia Quest egy úgynevezett dungeon crawl társasjáték. Ám sok mindenben különbözik a társaitól. Itt mindenki egy csapatot irányít, és a játékosok a játék által kiállított ellenfelek és küldetések mellett, egymás ellen is harcolnak. Nincs kooperáció, nincs kegyelem. Csak némi ideiglenes szövetség, amit aztán a megfelelő pillanatban felrúgva előnyt szerezhetünk.
A játék úgynevezett scenariokra, küldetésekre van osztva. Ebből kiválasztva egyet kell a modulálható térkép elemeket összerakva megalkotni a játékteret. Berendezni a megfelelő tárgyakkal és szörnyekkel a csata helyszínének. Majd mindenki kiválasztja a csapata tagjait draftolós módszerrel és már indulhat is a küzdelem.
A játéknak már ezen a pontján fontos önismereti tényezőket fedezhetünk fel. Mik alapján is választjuk ki a csapatunk tagjait? Jó alaptulajdonságai legyenek, vagy éppen a természetes képessége legyen később használható? Vagy legyen jól hasznosítható a többi csapattag számára?

A játék folyamán egy körünkben egy hősünket aktiválhatjuk, majd cselekszünk vele. Összesen három mozgáspontunk van, amivel ajtókat nyithatunk/csukhatunk és haladhatunk a pályán. Valamint lehetőségünk van egy tárgyunk kimerítésére (fegyver esetén) és támadhatunk egy szörnyre, vagy éppen a másik játékos egy csapattagjára.arcadia_quest.jpg
Ennél a pontnál szintén fontos dolgokat tudhatunk meg magunkról. Inkább a szörnyet támadjuk meg, vagy a másik játékos hősét? Mennyire akarunk ártani a másiknak, még ha nem is hasznos már a céljaink elérésére? Melyik tárgyat merítjük ki? Melyik karakterrel lépünk? Feláldozunk valakit a későbbi célok eléréséért, vagy inkább hátrébb tartjuk a fontosabb karaktereket?

Az Arcadia Quest világában a város utcáin sok kincs hever, arra várva, hogy felmarkoljuk őket. Ezek előnyökhöz juttathatnak minket valamiféle varázsital formájában, vagy éppen kincsesládák, amikkel több pénzünk lesz vásárolni a következő küldetés előtt. Ezeket felvéve a karakterünk óhatatlanul célpontja lesz a többiek támadásának. Vagyis, már ha ők ilyen játékosok. Lehet, hogy nem a pénz érdekli majd őket, hanem hogy befejezzenek egy küldetést és így megnyerjék a játékot.
Valamint ha már a pénz szóba került. Összeszedett aranyainkból különféle felszereléseket vásárolhatunk, amivel erősebb karaktereket hozhatunk létre, de vajon milyen tárgyakat veszünk meg? Plusz támadási lehetőséget adó fegyvereket? Vagy páncélokat, hogy több életünk és védelmünk legyen? Esetleg kiegészítőket, amiket egy támadás során aktiválva plusz kockákhoz juttat minket?

Ezek mind-mind olyan döntések és helyzetek, amik fontos részét képezik ennek a játéknak, és ami alapján elgondolkodva, fontos dolgokat tudhatunk meg magunkról a döntéseink hátterében. Ti hogyan vélekedtek erről a dologról? Milyen stratégiával vágtok neki egy AQ kalandnak? Vagy éppen rábízzátok magatokat a gyors döntésekre, és éppen a kedvező lehetőségeket választjátok? Írjátok meg véleményeteket és észrevételeiteket!