A jövő társasjátékai 2. - Digitális játékterek

 A második bejegyzésemben (ebből a témakörből) a 'technológia térhódításról a társasjáték iparban' beszélélnék kicsit bővebben. Néhány példa segítségével mutatjuk be, hogy hol is tart jelenleg a társasjátékok és különféle applikációk, digitális játékelemek összefűződése.

A legnyilvánvalóbb és legáltalánosabban elterjedt formája a társasjáték elektronikai adaptációja, vagyis a különféle app-ok. Sok népszerű társasjáték lett már átültetve elektronikus formába. Hol kisebb, hol nagyobb sikerrel. Példának tudnánk felhozni a Camel Up - Camel Cup és a Porty Royal társasjátékokat.camelcup.jpg

A helyzet akkor bonyolódik, amikor magába a fizikai termékbe vegyül bele a technika. Talán a legjobb példa a már korábbiakban említett Xcom.

Egy másik létszükségletként elektronikus segítséget igénylő társasjáték a World of Yo-Ho. Ebben a kalóz témájú társasjátékban a táblára felhelyezett okostelefonokat kell tolni, hogy a rajtuk lévő hajónkat mozgatni tudjuk a játéktéren. Természetesen a megfelelő applikáció használatával. Az ötlet egészen egyedi, de tényleg szükség van erre, egy társasjáték keretein belül? Hozzáad az élményhez, vagy elvesz belőle? Mindenki döntse el magában.

Szintén egy applikációt igénybe vevő játék egy a híres Scotland Yard-ot idéző játék a Roar. Itt az egyik játékos egy hatalmas szörny bőrébe bújik, aki mégis el tud rejtőzni az őt üldöző tudósok elől a várost szimbolizáló táblán. Az applikáció segítségével kell fényt deríteni a lény hollétére. Hangokat hallunk, ami meghatározhatja a lehetséges tartózkodási helyeket. A szörnyet irányító játékos pedig ennek segítségével tervezi meg az útvonaláét.

Végül egy kicsit komolyabb témájú és stílusú játékról is essen pár szó. Ez nem más, mint az Alchemists társasjáték. Ez az euró kategóriába sorolt játék egy applikáció segítségével olvassa be a különféle előállítandó főzetek alapanyagainak kártyáit. Majd a megoldást kidobva a feladatunk, hogy ezt jelöljük a kis háromszög alakú periódusos rendszerszerű táblánkon. Elsőre játszva garantáltnak vehetjük, hogy belebonyolódunk, és hibásan jegyzünk fel vagy értelmezünk valamit. Persze többszöri játszásra hozzá lehet szokni ehhez is.

Ezek azok a játékok, amik elindíthatnak egy olyan trendet, ahol a digitális vívmányok beférkőzve a táblás társasjátékok közegébe egy új, furcsa elegyet hozhatnak létre. Kicsit irónikus a dolog, ha jobban belegondolunk. A társasjátékozás lényege az lenne, hogy elszabaduljunk az elektronikus ingeráradat elől és személyes élményeket szerezve, valós környezetben játsszunk. Erre ez történik.

Nektek mi a véleményetek a témáról? Egyre nagyobb teret fog hódítani a technológia ebben a hobbiban, vagy pár próbálkozásnál nem jut tovább a dolog?