A Jövő Társasjátékai 1. - Megismételhetetlen élmények

Ebben a bejegyzés sorozatban azzal a témakörrel foglalkozok kicsit bővebben, hogy milyenek lesznek a jövő társasjátékai. Az elkövetkezendő 10 évben milyen trendek várhatóak? Hogyan fog átalakulni a társasjáték piac? Hogyan fogja befolyásolni az elektronika az iparágat?

Nos, felfigyeltem egy játékra, ami nemsokára piacra kerül, és lényegében az egyre elterjedő szabadidős tevékenységet modellezi le társasjáték formában. Ez pedig az Escap Room élmény, ahol is egy csapat feladata az lesz, hogy egy bezárt helyről kiszabaduljanak az adott időkereten belül. Mindezt rejtvények megoldásával kell elérniük, amit a készítők a szoba különböző szegleteiben, tárgyain rejtettek el.

Ugye mondanom sem kell, de ha egyszer már rájöttünk a megoldásra, másodszor nem igen lesz a feladatban kihívás. Így ez a társasjáték is csak egy egyszeri élményt fog nyújtani nekünk, akár ha elmentünk volna a moziba, vagy egy élményparkba.

Ezt sokan jó dolognak tartják, hiszen egy életre szóló élményt szerezhetnek a segítségével - ezt nem tagadom.. Nagyon pozitív és jó dolog, hogy olyan élményekhez juthatunk egy játék segítségével, amiről még akár évek múltán is beszélni fogunk.

De tényleg ez teszi jóvá a társasjátékot? Tényleg ez kell az embereknek? Belegondoltak jobban ennek a hátterébe?time_stories.JPG

Hogy mi is van a háttérben? Mint minden üzletág, a társasjáték is a pénz körül forog, ami a kiadókat illeti. Az pedig, hogy egy egyszeri élményért egy olyan összeget kérnek el, ami sokszor felháborítóan magas, fair dolog?

Persze a játékot tovább lehet adni, és így a pénzünk nagy részét visszakapjuk. Viszont én személy szerint nem egy olyan játékra vágyok, amit aztán akár ki is dobhatok, mert nem fog új élményeket adni nekem.

Az újrajátszhatóság egy fontos tényezője a társasjátékoknak. Ezzel pedig szembe megy egy Legacy élményeket nyújtó játék.

Viszont úgy látszik, hogy efelé halad a társasjáték ipar. Megismételhetetlen, eldobható élmény-játékok fognak megjelenni a jövőben. Legalább is a trend ezt mutatja. Már vannak ígéretek az újabb Legacy típusú játékok gyártására. A T.I.M.E. Stories és a Pandemic Legacy sikere töretlen. Előbbihez pedig sorra jelennek meg az újabb kalandmodulok. (Kár, hogy a játék ennyire erősen nyelvfüggő, de hát ki tudja, talán ezt is lefordítják majd több nyelvre is.)

Ti mit gondoltok erről a dologról? Fontos számotokra, hogy újra és újra játszhassatok egy-egy kedvenc társasjátékotokkal, vagy nem bánjátok, ha egy végigjátszás után úgyszólván vége a játéknak? Szerintetek mennyire fogja ellepni a piacot a következő években ez a fajta játéktípus?